divendres, 16 de desembre del 2011

EXCURSIÓ A VALÈNCIA

Dimecres 7 de desembre de 2011

Viatge a València
La nostra classe va anar a València a veure el MUVIM, Museu de la Il·lustració i del Modernisme, i a fer turisme pel centre de la ciutat.
Vam arribar a l'escola a les 8 del matí, perquè teníem que estar a València a les 9:30.

Pel camí vam passar per quatre comarques: La Plana Alta, La Plana Baixa, El Camp de Morvedre i l'Horta, i per moltes poblacions com Vila-real, Borriana, Betxí, Les Alqueries, Nules , Moncofa,  Almenara,  Sagunt,etc,...

En Sagunt, Carles ens va explicar que hi havia un castell en ruïnes, un port molt important i també ens va dir que els dos equips de futbol de Sagunt són el Saguntí i  l'Acero.

TDes de l¡autobús vam vore el cim del Penyagolosa i la Serra d'Espadà.També vam travessar els rius Millars i Palància que desemboca en Sagunt.
Finalment, deprés d'una hora de viatge prou llarga, vam arribar a València.

PLAÇA DE L'AJUNTAMENT
La plaça de l'ajuntament és el nom que reb la plaça més important i cèntrica de la  ciutat de València. Ha tingut diferents noms: Emilio Castelar en la segona república, durant el franquisme, Plaça del Caudillo, després en la transició cap a la democràcia i fins l'any 1987, Plaça del País Valencià i finalment de Jaume I, fundador del Regne cristià de València.
Té forma triangular, en la vora oest trobem l'Ajuntament de la ciutat, a l'est l'edifici de Correus, al nord trobem una gran font i al sud un gran espai obert envoltat d'aparadors de flors.

LA LLOTJA
La Llotja de la Seda, Llotja de València o Llotja dels mercaders és un edifici civil d'estil gòtic valencià, un edifici que simbolitza la puixança i la riquesa del segle d'or valencià (segle XV). Es va construir entre el 1482 i el 1548.El nom de llotja de la seda se li va donar perquè en València en aquella època hi havia mes de dos cents mestres que treballaven la seda.

Només entrar trobem la Sala de Contractació o Sala de les Columnes on es feien les transaccions comercials.Les columnes tenen forma helicoïdal i pareixen palmeres. Rodejant la sala hi ha una inscripció en llengua llatina que vol dir que les persones que facen negocis sense frau, podran gaudir de riqueses i vida eterna.
En aquesta sala trobem una porta que està tancada al públic amb un escala de caragol que arriba a la torre de la pressó.

Un altre element de la Llotja és el seu jardí, anomenat Pati dels Tarongers, al qual s'hi accedeix a través de la porta de la Sala de Contractació.
A l'esquerra del pati dels Tarongers es troba el Consolat del Mar, institució creada al 1283.
A la primera planta del Consolat del Mar, on es troba la Cambra Daurada, s'hi accedeix a través d'una escala monumental de carreus des del Pati dels Tarongers.
                                  MERCAT CENTRAL
És una construcció d'estil modernista. Va ser construït des del 1914 fins el 1928.
Els materials utilitzats són el ferro, el vidre i taulells de diverses formes i colors.
Al sostre podem vore dues cúpules, una en la zona del mercat i l'altra en la de la peixateria.
Abans  de la seua construcció la plaça del mercat s'havia utilitzat com a espai de mercat a l'aire lliure, per raons higièniques les autoritat se plantejaren construir un mercat tancat.

PARC DE LA CAPÇALERA
El parc de la Capçalera és un parc municipal de la ciutat de València, situat a l'extrem occidental de la ciutat dins del llit del riu Túria.
El pars es compon d'un llac artificial anomenat el llac dels cignes, format per les aigües del Túria i el canal que l'abasteix, on es poden observa aus aqüàtiques com ànecs, polles d'aigua i també peixos.
Pel que fa a la flora, trobem arbres exòtics, bosc de ribera i pins.
En aquest parc vam dinar, donar de menjar als ànecs i sobretot, vam jugar molt.

RIU TÚRIA
El riu Túria és un riu mediterrani de 241 km que naix als Monts Universals d'Aragó, en  la província de Terol on s'anomena Guadalaviar.
Al llit del riu trobem jardins, el Palau de la Música, la ciutat de les Arts i les Ciències i molts quilòmetres d'espais verd on gaudir de l'exercici físic.

Ací teniu unes fotos de l'excursió: